Bendravimo studija. ,,Do Re Mi ir emociukai“

Gegužės mėnesio tema ,,Do Re Mi ir emociukai“. Vaikams buvo pasiūlyta susieti emocijas ir muziką , išsiaiškinti, kokie būna varginantys ir atpalaiduojantys garsai. Gamtos garsų ir ramios muzikos klausymas padeda nusiraminti, susikaupti, pereinant nuo vienos veiklos prie kitos, koncentruoti dėmesį, įsiklausyti, įsijausti, lavinti empatiją.

,,Kiškių“ grupės vaikai klausėsi garsių ir triukšmingų gamtos bei aplinkos garsų įrašų: griaustinio, automobilio sirenos ir pan. Bandėme pavaizduoti ir įvardinti, kokias emocijas sukėlė šitie garsai. Vaikai užsimerkę klausėsi relaksacinės muzikos su gamtos garsais bei muzikos instrumentais. Ši atpalaiduojanti muzika vaikams labiau patiko negu triukšmas. Pasigaminome muzikos instrumentų, su kuriais išbandėme ramią ir garsią muziką: būgnelius, kastanjetes, gitarą bei ,,lietaus vamzdį“.

,,Svirpliukų“ grupės vaikai panaudodami antrines medžiagas,  kūrė muzikos instrumentus. Į plastikinių indų vidų bėrė kruopas,  žirnius, akmenukus,  būgnelius mušė su medžio šakelėmis. Po veiklos  suskambo linksma „Svirpliukų“ muzika. 

,,Aitvariukų“ grupės vaikai iš vielučių, veržlių ir poveržlių gamino barškučius .

,,Pagrandukų“ grupės ugdytiniai išbandė netradicinį gamtos instrumentą – akmenukus. Vaikai atliko muzikinę improvizaciją – ritmavo bandydami suprasti, kada garsai mus ramina, o kada vargina. Aiškinosi, kaip vaikai jaučiasi būdami pavargę nuo triukšmo ir kokie jausmai užplūsta klausantis ramios muzikos ar ritmavimo.

,,Boružiukų“ grupės ugdytiniai atliko tyrimą- kaip reaguoja klausa į keliamą triukšmą ( šaukimas, klykimas, trypimas kojomis) ir į ramią gamtos garsų muziką ( klausėmės lietaus lašų barbenimo). Vaikai pasirinko ramius ir tylius garsus vietoj triukšmo. Nusprendėme pasigaminti ,,lietaus vamzdį“, dūdeles bei skudučius ir naudoti juos kaip ,,nusiraminimo instrumentus“.

© 2021 Šiaulių l-d „Kregždutė“
Versija neįgaliesiems